Bine ati venit pe blogul meu
Nu al universitatii.
Nu al facultatii.
Al meu.

Daca ati ajuns pana aici, probabil ca stiti cine sunt.

luni, 4 iunie 2007

FacultatEAA


afisul promotional al primului numar in format electronic

Pentru ca, treptat, imi voi aduna aici articolele din revista FacultatEAA, m-am gandit sa vorbesc un pic despre ea.

Pentru cei care chiar n-au tangenta cu subiectul, FacultatEAA este un proiect al Ligii Studentilor Economisti, o revista aparuta prin... sa-mi aduc aminte.... 2001 si distribuita gratuit. Intai pe hartie (o hartie de ziar execrabila, dar hartie) si apoi exclusiv electronic (in ciuda unor tentative nematerializate in altceva decat material pt sponsori.)

Tin minte ca primele sedinte erau de o debandada crunta, fiecare avand idei si propuneri, pana la punctul in care redactora sefa pierdea controlul discutiei. Era perioada de avant „muncitoresc” la LSE, toti se inscriau la cuvant, puteaui vorbi, si iesea o varza. Mai era si situatia ca discutiile erau in sediul Ligii Studentilor Economisti, o parte nu eram membrii LSE, eu, care aveam cumva cea mai mare experienta (fusesem recrutat de un “fan” din Piatra) eram membru AIESEC, mai existau si un fel de membri fondatori ai LSE, acum doctoranzi, care numai nu se mai dadeau dusi din sedintele noastre cu ideile lor…Dar vroiam sa facem ceva. Si am facut. Finantarea a fost mai problematica, dar LSE, desi in a abnormal way, s-a descurcat. Spun abnormal deoarece revista coincidea cu unul din proiecte, si atunci bani de la proiect erau trimisi catre revista. Pe atunci LSE avea multe proiecte in desfasurare.

Dupa un an redactora sefa a plecat (i s-a imputat insuccesul revistei, dar n-a fost vina ei), si a venit un baiat cu deficiente loco-motorii si de vorbire. Foarte destept, poet cu ceva carti publicate, parea redactorul sef ideal. Toata lumea ma sustinea pe mine, dar eu eram in anul II, si imi trebuia medii mari ca sa intru la specializare. Asa ca a ramas el (sustinut si de mine). Ce scandaluri au mai iesit! Revista a trebuit constant monitorizata, caci respectivul sef (desi admirabil prin modul cum asambla revista) avea obiceiul sa pupe pe cei care il ajutau. Asa a fost oprit in ultima clipa un sumar care avea pe ultima pagina interviu cu seful tinerilor liberali (si ne recunoastem noi, ca redactie, momentul de ratacire, cand sefa LSE a sesizat, anulat toata seria si a platit scoaterea unui alt tiraj). Discutii au ajuns in consiliu, cand ne-am pomenit noi, restul redactiei, ca sefu’ ar vrea sa rupa revista de sub patronajul Ligii. „Vino Mugurel, diseara, la Consiliul, ca vin A. Si M. Cu ideile lor crete”. Parerile mele nu sunt un secret, si daca cititi asta, iata-le verde in fata: regret ca v-am lasat atunci sa va ocupati de revista.

A trecut timpul, a trecut si anul 2, am intrat la specializare, am preluat revista. Perioada de glorie a LSEului trecuse, insa, nu mai erau bani de proiecte. Liga nu a fost constanta in finantare niciodata, dar pe fondul unor probleme interne, revista a fost pasata in sarcina redactiei, cum convenisem candva (desigur, conventia era: noi ne scoatem revista fara amestec, ei se ocupa de finantare-multiplicare; noi am asamblat revista in continuare). Astfel incat revista a fost transformata in format electronic. (http://portal.feaa.uaic.ro/sites/FacultatEAA/default.aspx ). Exclusiv electronic. In loc de sedinte lungi, am lasat fiecare sa scrie ce vrea (cu cateva exceptii) si am facut maxim o sedinta pe an. In res, messenger, email... Pare incredibil si extrem de neprofesionist, dar revista apare electronic de 4 ani. Fara o campanie propriu-zisa de recrutare, doar un anunt pe ultima „pagina”, oameni au venit in redactie. Si pe fondul unei delasari generale a studentilor, FacultatEAA merge in continuare. Sunt extrem de mandru de revista si de oamenii care scriu si au scris de-a lungul timpului. Avem peste 300 utilizatori inregistrati si cine stie cati altii neinregistrati. Constant numarul de hituri la pagina principala depaseste 1600 pe luna, ceea ce este foarte bine, fata de cele maxim 300 exemplare cat era tirajul.

Acum? Acum m-am angajat la facultate, si pentru a nu cadea in pacatul Opiniei Studentesti (ai carei redactori seniori sunt profi la Jurnalistica) a trebuit sa ma retrag de la conducerea revistei. Raman, cumva, coordonator de proiect, deoarece intelegerea cu LSE gravita in jurul prezentei mele in redactie. Asta si faptul ca eu am mai mult timp de postat decat studentii. Ocazional mai scriu cate un articol, mai pun cap la cap stirile, mai bat cuiva obrazul ca nu a mai scris de mult. Vorba vine. Oricum, mi-am scos numele din caseta tehnica, exceptand partea de administrare a site-ului (dar am ramas pe Google coordonator proiect )

Cum sa inchei, cum sa inchei? Poate spunand ca stiu ca este o mare pierdere de timp, ca poate dau importanta prea mare unui lucru de care nu multi isi vor aduce aminte in timp si care nu-mi aduce nimic (nici mie, nici partenerilor) exceptand satisfactia ca apare. Doar ca am pus mult suflet in revista, ca mi-am tocat nopti si nervi umpland-o. Sunt foarte mandru de colectivul de redactie, care din joaca sau din jena de a ma trimite la plimbare, isi trec ideile in format electronic.

4 comentarii:

  1. "Sunt foarte mandru de colectivul de redactie, care din joaca sau din jena de a ma trimite la plimbare, isi trec ideile in format electronic"
    Comment: nu de asta nu te trimite lumea la plimbare. Stiu, esti ironic si incerci sa iti faci autocritica, but still...
    Tema pt acasa: intreaba pe fiecare din redactie de ce nu se intampla faza de mai sus :)

    RăspundețiȘtergere
  2. Ma intereseaza "Studentul Anonim" publicate de "Deea" in revista FacultatEAA. Stiu ca ma poti ajuta. Un simplu da si te contactez. (Stiu ca e mai simplu sa apelez la autor, dar e mai greu pentru mine). De ce nu mai apare in continuare? Inca din gimnaziu avea inclinatii literare. De ce nu publicati si poezii scrise de "Deea"? Cu respect un student anonim din Iasi.

    RăspundețiȘtergere
  3. Salut! site-ul inca exista (http://portal.feaa.uaic.ro/FacultatEAA) si cauta prin arhiva.
    Din nefericire, dupa 9 ani de aparitie, revista pur si simplu nu a mai aparut. Cand sa se faca trecerea de la o generatie la alta de redactori,. pur si simplu nu a aparut nimeni sa-i inlocuiasca pe cei care s-au ocupat inainte.

    RăspundețiȘtergere
  4. Mint... ar fi fost cineva care ar fi vrut sa fie redactora sefa la FacultatEAA. Ne-am opus noi, cei care ajunsesem cat de cat s-o cunoastem. Tipa si-a lansat o revista proprie in FEAA, care apare si acum, cred, o data pe semestru. Admirabila perseverenta. Banuiesc ca banuieste de ce nu imi place revista ei. Este tot ce FacultatEAA nu a vrut sa fie vreodata.

    RăspundețiȘtergere