Bine ati venit pe blogul meu
Nu al universitatii.
Nu al facultatii.
Al meu.

Daca ati ajuns pana aici, probabil ca stiti cine sunt.

marți, 25 mai 2010

Week-end la Slanic Moldova

Pleci de la Iasi, treci de Roman, intri in Bacau, urmaresti indicatoarele cu „Brasov” pana iesi din oras si in sfarsit vezi ceva cu „Onesti” pe el. Treci si de orasul asta, urmarind drumul catre Targu Ocna, si de-aici drumul e simplu pana in Slanic Moldova. Statiunea propriu zisa este la 14 kilometri de semnul cu „Bun Venit”, asta ca avertisment legat de cazare; „camere in Cerdac, langa statiunea Slanic Moldova”, inseamna un fel de cazare in Letcani. Statiunea este, propriu zis, dincolo si de orasul Slanic Moldova, dar nu departe, dar cele doua par a fi legate doar de peisaj: orasul pare uitat de Revolutie, cu blocuri cochete si hoteluri incremenite in privatizare, dar totul cu un aer de “nu aici s-au bagat banii”.

Cum dai coltul si intri in statiune, parca e o alta lume, cu greu descriptibila pana si pentru cineva nascut intr-un oras de munte. Padurea parca vine peste tine cu verdeata si calmul ei, sunetul apei te linisteste si te calmeaza, iar hotelurile chiar te fac sa te simti binevenit cu aspectul lor extrem de ingrijit. Totul are un aer de curat, linistit, impadurit, natural. Toate hotelurile sunt varuite, luminate, parcul din centru te asteapta sa-l vizitezi, este si o bisericuta acolo, cu slujbe in fiecare week-end pentru copii.

Daca vrei sa fugi din Iasi pentru o bauta cu prietenii la munte, Slanicul nu e de tine; chiar daca exista si club de noapte, si restaurant, aspectul general este de relaxare prin excelenta; a spune ca e statiune de pensionari simultan jigneste si caracterizeaza statiunea: totul se circumscrie ideii de liniste si relaxare, dar modelul de relaxare bazat pe plimbari in jurul muntelui (pe traseul pietruit si partial luminat artificial care leaga izvoarele), jocuri cu mingea (10 lei ora de tenis) si calmul statului pe balcon, la aer curat, pur si simplu de dragul de a mai sta locului sa admiri privelistea. Pare o chestie batraneasca, dar dupa cateva saptamani stresante, (fie ele servici, proiecte sau sesiune) este exact ce-ti trebuie.

Toate vilele aratau ca in imaginea de mai sus. Noi am stat la Vila Rica (http://www.turistinfo.ro/slanic_moldova/cazare-slanic_moldova/vila_rica-c34040.html), camerele de 150 RONi au si jacuzzi ( :D ), privelistea este superba si servirea ireprosabila. Pentru masa recomand pensiunea Izvoare (peste drum de parc, paralel cu Biserica), mancare buna, nu scumpa si servire deosebita.

Inainte de final, o ultima paranteza legata de Salina Targu Ocna, mentionata ca punct de vizitat in toate advertorialele legate de Slanic Moldova: este o locatie de vazut, usor de ajuns cu masina cum traversezi Targu Ocna la intoarcere, dar nu uitati ca accesul in salina se face cu autobuzele lor, iar ultima masina pleaca la ora 16. Salina are bisericuta, teren de fotbal si tenis, wifi si scrancioabe, un fel de tentativa de cascada cu lacusor de saramura (adica un furtun vizibil, care iese dintr-un tavan, si-si varsa apa peste niste pietre) si un muzeu al sarii. Si terase si magazine. Si un miros extrem de persistent de gaze de esapament de autobuz. Mihai, frate-meu, cu care am vizitat salina dupa revolutie, isi aminteste ca asa mirosea dintotdeauna salina. Florin, care a vizitat si Cacica, isi aminteste ca dincolo mirosea a sare. Aici nici daca stateai cu nasul de un perete nu simteai altceva decat euro4, si daca as fi parinte, as fi sceptic sa-mi duc copilul astmatic doua saptamani in asa aer.

Revenind la Slanic Moldova, cabanierul ne spunea ca de 1 mai nu aveai loc sa arunci un ac, asa de plina era statiunea. Tot el amintea lucrul la o pista de schi, menita a aduce turisti pe timp de iarna, si mai multi amatori vara. Inteleg conceptul de investitii, dar tare mi se pare ca Slanic Moldova ar trebui lasata in linistea ei, sa atraga (doar) prin acei munti de un verde incredibil care pur si simplu par ca vin peste tine.

1. Ce mi-a plăcut în Slănic Moldova a fost liniștea, aerul, cazarea, curățenia, păstrăvul cu... dar mai bine mergeți să vă faceți o părere... :))

2. Am fost si noi acu 2 ani pe acelasi traseu dar in afara de linistea de care aminteai si tu, nimic nu mai era cum imi aminteam eu din copilarie. Hoteluri in paragina, incremenite si aproape sa se darame, pastravul ars si servit in sila (pacat de local ca avea potential). Mi-a placut parcul si traseul celor 300 de trepte, dar nu e de stat mai mult de 3 zile.
    Salutari si toate bune!

3. Auzisem si eu faza cu hotelurile in paragina, si ma asteptam in cel mai bun caz la ceva gen Vatra Dornei: hoteluri refacute, dar cumva... "comuniste". Cum spuneam, pensiunile de pe Vasile Alexandri (cum intri in statiune, pe dreapta, in sir cu primaria) sunt toate refacute.
    Doar am trecut pe langa pastravarie (nu mi s-a parut deloc "guest friendly", in ciuda afisului care anunta cazare si masa).

4. Ca slănicean, pot să vă spun că aveţi dreptate în ceea ce priveşte atmosfera specifică Slănicului. Staţiunea, datorită înzestrărilor pe care le are(izvoare, aerosoli naturali, etc.) nu este o staţiune pentru tineri, aşa cum e Costineşti sau Buşteni, ori Poiana-Braşov. Cândva la Slănic a fost pârtie de ski, cândva mai veneau studenții(amintesc câteve nume cunoscute: Ioan Luchian Mihalea, Mike Godoroja) pt Revelion, însă profilul staţiunii nu este unul adecvat pt distracție. Slănic-Moldova este o staţiune pentru încărcarea bateriilor, de aceea are/a avut atâtea baze de tratament. Cine vrea linişte, cine vrea să-şi mai oblojească diverse probleme de sănătate(reumatism,dureri de oase,boli ale căilor respiratorii, boli gastrice, pietre la rinichi,etc), cine vrea să bea apă curată de izvor, atunci trebuie să vină la Slănic. Desigur că sunt şi alte staţiuni cu izvoare naturale, însă Slănicul le are pe cele mai multe. Ce s-o mai dau după cireş, aşa cum zicem noi, cetăţeni ai urbei: "Bă, Slănicu' e pentru boşorogi...nu pentru gagici". Când eram mic şi ieşeam în oraş mereu îi întrebam pe ai mei de ce sunt atâţia oameni bătrâni la pe stradă. Uite de aia ! pt că veneau la service să-şi repare balamalele. :) Deci, domnule Mugurel, faptul că ai ajuns pe la Slănic, înseamnă că intri în Clubul Pensionarilor, club în care am intrat cu toţii, imediat după examenul de licenţă. Bafta ! :)